Jumaat, Mac 21, 2008

Jurnal Trading Pipkeeper


Sebagaimana yang dijangkakan, Euro telah bergerak menuju aliran menurun selepas wujudnya Doji Candlestick pada zon overbought RSI sepertimana analisis terdahulu. Minggu ini akan berlaku penurunan sebagai pembetulan kecil sekiranya rsi tidak melepasi 50, dan aliran menaik akan berterusan bagi Euro. Namun, sekiranya melepasi 50, aliran menurun agak kuat dan peluang untuk jual Euro dan beli USD mungkin cerah. Setakat analisis ini dibuat, fundamental masih berpihak kepada Euro dan analisis teknikal menunjukkan berlakunya pembetulan. Tiada sebarang dagangan dilakukan untuk minggu ini - cuma memantau sejauh mana pembetulan ini akan berlaku sebelum melaksanakan pelan dagangan.

* Analisa ini hanya untuk kegunaan pemilik jurnal ini sahaja dan bukan untuk kegunaan umum.

3 ulasan:

Don Fizi berkata...

Good plan bro, wait for the correction to complete before resuming larger trend

Saiful Ambar Abdullah Ambar berkata...

Tq Don, patiently waiting..hehehe...no trade last 2 weeks according to my signal. Would 4900 be the support before the Bulls coming in?

Don Fizi berkata...

That would be my extreme target. Tgk pada wave progression skrg ada potensi turun lagi kalu dia form clear 5 waves down utk wave a. Falling below that, I think we have to accept that a longer term top is in place, probably some complex correction is developing. Memandangkan jangkaan kita dalam wave 4, maka adalah lebih selamat utk trade breakout ke atas berbanding buying dips, just my opinion, if this becomes a triangle, better la heheh.