Isnin, September 07, 2009

Lihat & Terjemahkan Sendiri Kebiadaban Mereka Ini





Tindakan dan ucapan mereka ini boleh diambil tindakan di bawah Akta Hasutan dan Kanun Keseksaan. Tapi tiada apa-apa yang berlaku. Seakan 'double standard' yang diamalkan. Sekiranya mereka ini adalah dari kalangan Pakatan Rakyat, sudah pasti dengan segera beberapa unit FRU sudah bersedia untuk mengambil tindakan dan sudah pasti akan ada tangkapan yang berlaku. Lihat pada sidang DUN Perak, ahli-ahli wakil rakyat dinafikan hak untuk masuk ke bangunan DUN, 'innocent bystander' yang hanya pakai lilit kepala atau baju hitam tempohari terus ditangkap. Pihak berkenaan mesti mengamalkan 'impartiality'.. dan seperti 'justice', "impartiality not only been done, but must seen to be done".

*Terkini: Peguam Negara telah memaklumkan bahawa mereka yang terlibat ini seramai 12 orang (sedangkan yang hadir dikatakan 50 orang) akan dituduh di bawah Akta Hasutan & Kanun Keseksaan. Polis Selangor telah pun menangkap 4 orang yang terlibat serta "menyeru" baki 8 suspek untuk tampil menyerah diri. - Sepatutnya ditangkap ketika sedang berdemo tempohari, bukannya sudah berlalu beberapa hari baru hendak menyeru untuk tampil kehadapan.

Harus diberi sedikit penghargaan kerana bertindak meski mungkin akibat desakan umum atau mungkin juga Kerajaan ingin menjaga imej sementelah PRK Bagan Pinang menyusul.

1 ulasan:

digitalspine berkata...

Assalamualaikum.. pls visit me.. http://digitalspine.blogspot.com/2009/09/stealing-password-aka-simple-hacking.html