Isnin, Januari 12, 2009

Cara-cara permulaan untuk ‘trading’ forex.

Di atas permintaan rakan-rakan supaya ditunjukkan cara bagaimana untuk mula ‘trading’ forex, maka saya lampirkan secara ringkas kaedah-kaedah awal untuk membuka akaun.

1.       Pastikan anda mempunyai asas mengenai pasaran forex dan segala yang berkaitan dengannya.

(Anda boleh klik pada link Free E-Book pada blog saya ini atau anda boleh dapatkan maklumat daripada search engine)

2.       Pastikan anda mempunyai kredit kad atau debit kad. Wire Transfer/telegraphic transfer atau Paypal akaun juga boleh digunakan.

(Saya menggunakan Debit Kad Mastercard RHB Cash Connect)

3.       Klik pada link Easy Forex pada blog saya ini untuk mendaftarkan akaun bagi membolehkan kita membuat dagangan.

(Saya menggunakan broker Easy Forex yang beralamat di Australia sejak awal permulaan kenal dengan dunia forex ini meski ada broker-broker lain yang digunakan termasuk Oanda, CMS Forex dan Interbank FX. Namun Easy Forex tetap menjadi pilihan utama kerana amat mudah digunakan dan pendaftaran juga amat ringkas)

4.       Setelah daftar, depositkan jumlah wang yang diingini ke dalam akaun untuk mula trading.

Langkah seterusnya terutama sekali bagaimana untuk ‘trading’ akan saya paparkan dalam catatan yang lain. Sementara itu, bagi mereka yang ingin mengikuti kelas forex online secara percuma, sila email ke pipkeeper@yahoo.com.my. 

Tiada ulasan: